Putte = Champion

För lite drygt en vecka sedan for jag och Ullis med Putte ner till Höganäs så vi skulle slippa stiga upp så tidigt på morgonen innan utställningen på Sofiero. Fattar inte att man inte tänkt på det tidigare för det var väldigt skönt att få sova lite längre på morgonen. Jag glömde naturligtvis mitt underlakan hemma så jag fick hoppa in i påslakanet som om det vore en sovsäck :( Jag avskyr verkligen att sova i sovsäck men det gick faktiskt bra, kanske pga att jag var helt slut. Somnade ovaggad om man säger så.
Hemma hade jag förberett ett kort och en liten present om det skulle vara så att Putte lyckades med bedriften att bli champion. En liten sneakpeak nedan på kortet.


Utställningsdagen började bra. Det var en underbar morgon med vackert väder och massor av dagg i gräset!
En del hundar fick mjölas mer än andra för att bli torra...


Inne på Sofiero fanns denna vackra utsikt över slottet i Helsingör, Danmark.


Utställningen började och Ullis stod utanför och tittade på konkurrenterna. Domare för dagen var Nina Lönner Andersson, kennel Alistair, och hon hade många fina hundar att gå igenom.

Till slut var det dags för Ullis och Putte att entra ringen.

Det klämdes och kändes...




Till slut hade Nina gjort sitt val och efter 3 fina championhanar stod Putte vilket innebar att han fick det eftertraktade certet och därmed blev CHAMPION :d STORT GRATTIS till er!!!


Ullis fick det lilla kortet jag förberett...

...men den lilla presenten, den fick hon hemma i Tubbarp för den låg kvar i min bil. (tack för lånet av bild Ullis)


Väl hemma igen somnade man som en stock,
Undra vart nästa resa går, kanske till England? Drömma kan man ju alltid :d


Kommentarer
Postat av: Ullis

:thumbup:Åh va kul att få se fler bilder från förra helgen, tack för det! Jag åker gärna till England med dig - till sommaren förhoppningsvis :-)!



Massor av kramar från Tubbarpsligan :cool:

2009-09-21 @ 23:49:34
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0