En kvällstur till Sissi & hennes settrar

För lite drygt en vecka sedan hälsade jag på Sissi och hennes Engelska settrar. De bor så underbart fint och jag har haft dåligt samvete alldeles för länge nu över att jag inte hälsat på dem på så länge för här pratar vi år och inte månader sedan jag var där sist... Dumt kan tyckas när man kan få njuta av lite härlig miljö.

Väl framme blir man mött av ett gäng med hundar

En del är mer nyfikna än andra på vad det är för jubelidiot som kommer och hälsar på

Som sagt de har en underbar plats att bo på

Det är nog många som skulle vilja bo här

De röda vinbärsbuskarna är stora som träd...

...och hundarna har mycket mark att patrullera så att inga inkräktare kommer...



Lite vila blir det ibland mellan passen

Men det gäller att ha åtminstone en vaktpost utplacerad

Ja, eller ett par till och med...

Det gäller att kolla på alla ställen...

Hmm, jag tror jag har fått upp ett spår...





Hemma hos Sissi hittar man inte bara Sissi & hundarna. Här finns även hästar, några får, en minigris som inte är så liten längre, en kanin och ett antal omhändertagna katter. Hoppas jag inte glömt något...

Inomhus hittade man dessa fina katter. Närmsta katten har en päls som ser ut som sammet i verkligheten. Dessutom riktigt häftigt tecknad med sin tigrering som tyvärr inte alls kommer till sin rätt på bilderna.




Tack Sissi för trevligt sällskap och god glass, underbar solnedgång och lite avkoppling från eftermiddagens tidigare stress. Jag lovar att det inte ska dröja lika länge tills nästa gång jag hälsar på :D





Kommentarer
Postat av: Ullis

Underbart ställe:thumbup:!!

2009-09-03 @ 00:06:09
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0