Fy vad tiden går!

Fattar inte var tiden tar vägen! Ena dagen är den 1:a mars och idag är det helt plötsligt den 19:e! Har ju faktiskt hänt en hel del men jag har inte haft tid och lust att uppdatera bloggen.

I förra veckan hade jag den stora förmånen att bli utsatt för en ny upplevelse...


Just det, mammografi! Inte så farligt som jag hade trott men herregud, det märks att det är en man som uppfunnit maskinen! I vårt landsting har vi tjejer förmånen att bli kallade det år man fyller fyra nolla, men det finns en del landsting som inte kallar förrän man fyller 50! Det är ofattbart kan jag tycka hur en sådan sak är olika i olika landsting! Det borde vara självklart att alla får gå och mammografera sig så tidigt som möjligt!

Pappa fyllde 75 år förra veckan också så det har varit kalas på kalas kan man säga. Jag själv passade på att klippa mig innan det första kalaset och färga håret innan det andra kalaset. God mat åt vi. Snörgåstårta och Exotisk bricka med ostbricka.
Här syns en bit av ostbrickan.


Fina blommor fick han min pappa. Här en underbart doftande tulpan (från mig)



Var och inhandlade den här söta lilla krukan med växt till mig också. Kunde helt enkelt inte låta bli när det är små söta änglar som dekoration.



Städade i helgen och Cajsa går numera under smeknamnet "Prinsessan på ärten"
Hon har aldrig legat i tygkorgen jag köpte för flera år sedan. Den har stått och skräpat på golvet här hemma men när jag dammsög och torkade golven senast så hamnade tygkorgen i biabädden och då helt plötsligt så dög den! Men det är klart, då har man ju först biabädden med hunddyna, tygkorg och så ett par kuddar att sova på...



Sist men inte minst några vårtecken!

Snart är det dags för rabarberpaj!


Undra vem som planterat krokusar precis vid min husvägg?


Med dessa snödroppar vill jag passa på att önska er alla en riktigt skön vår!


Trevlig helg! Kanske ses vi i Malmö och Höganäs

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad kul med en uppdatering (då inte sagt att jag är mycket bättre). Håller med dig fullständigt, visst borde det göras mammografi så tidigt som möjligt. Mina pojkar är så tråkiga att de inte vill ligga i någon hundsäng, fast andra sidan så kan ju Charlie få för sig att ligga på bordet i uterummet, eller stolarna...

Vi önskar dig detsamma och i Malmö och Höganäs där ses vi alla gånger:)

2009-03-20 @ 09:50:20
URL: http://beardedstars.se
Postat av: Ullis

Men lilla gumman, du skulle ju gå och lägga dig tidigt igår... Så gick det med det ser jag! Ha ha, blir så full i skratt - jag har precis uppdaterat min blogg med just en bild på en blivande rabarberpaj:)

Vilken söt liten kruka, suck dessa änglar!



Ses ikväll!

Kram, Ullis

2009-03-20 @ 10:15:32
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com
Postat av: Liz

Vilka härliga foto på blommorna, nu får jag ännu mer vårkänslor ,-)) Vi ses i helgen, o du håll i krukan när Ullis kommer o hälsar på/Liz

2009-03-20 @ 11:29:30
URL: http://www.beardmarkeds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0