Första semesterdagen!

Ja det börjar ju bra. Åtminstone så har man fått se solen idag. Visserligen stora moln på himlen ibland men det är betydligt bättre än vad det varit de sista dagarna.

Faktum är att det inte regnat här idag.Ännu kanske man ska säga men jag lever på hoppet om att jag ska få fint semesterväder så håll tummarna för mig! Första semesterdagen innebär att jag försöker vila upp mig. Jag har med andra ord bara slappat än så länge. Tog lite kort här innan idag. Denna bild är jag nästan lite stolt över. Visst, skärpan kunde varit bättre, likaså ljuset, men tänk att jag lyckats få med vingslagen!

Annars är det betydligt lättare att fånga humlor på bild när de är mer stillsamma

Här lekte jag lite med bilden också. Deb blev nästan lika blågul som svenska flaggan


Måste bara berätta att jag har lyckats få en orkidé att blomma om! Har haft orkidéer i flera år utan att de blommat om men så helt plötsligt hände det! Det började komma knoppar och det är inga små blommor den fick!

Älskar verkligen orkidéer

Visst är de vackra!


Nu ska jag göra mig i ordning. Jag och mina goda vänner Pernilla och Ulrika ska ut och äta lite mat och gå på bio. Tänkte vi skulle se The Proposal

Jag har egentligen ingen aning om vad den handlar om utan det är Pernilla som kom med förslaget. Med tanke på att Sandra Bullock är med så är den säkert bra. Lite lagom lättsam och en romantisk komedi skulle jag tro.

Dags att skynda sig lite. Måste ju hinna ut med hundarna också.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tack för trevligt sällskap idag, härligt god mat och en underbar film, eller hur? :love:

Nästa gång får bli när dom släpper den där andra filmen, vad den nu hette :bigeyes:

Kram.

2009-07-25 @ 22:38:30
URL: http://www.beardieboys.com
Postat av: Tina

Bilden på humlan var jättehäftig, fast hur vågar du gå nära dem....Jag springer alltid motsatt håll:)

Mina orkideer blommar aldrig om, men den Charlie vann när han blev BIS på en inoff i april blommar fortfarande, det är nog rekord här hemma:)

2009-07-27 @ 11:26:58
URL: http://beardedstars.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0