30-31 juli

Ordningen är återställd och jag är hemma igen. Hundarna sover nöjt i sängen och det är lugnt och skönt.

Under tiden jag var borta fick jag ett par bilder på Felix och hans "storasyster" Nellie från Felix husse. Visst är de fina i sina nya tasshalsband och Felix är ju så söt att man skulle kunna äta upp honom O)






När jag ändå håller på att skriva om halsband så kan jag ju nämna att jag skickade Soyas halsband i torsdags.

Hoppas det kommit fram idag så att hon kan visa sin pappa Teddy det när hon ska hälsa på honom i helgen.

Det ostadiga vädret fortsätter men för att reta mig så hade det tydligen varit strålande solsken i onsdags när jag var hos familjen Evaldsson i Kinna

En del märkliga bilder kan det bli ibland. Här ser det verkligen ut som om molnen är nere så man nästan kan ta på dem.

Annars kan man säga att Växjö haft ett lock över sig. Det har ju varit mulet mer eller mindre hela dagen med vissa ljusglimtar emellanåt.
Hur som helst så tog jag med mig hundarna en vända i skogen. Solen sken tillfälligt och myggen var som bortblåsta så det var riktigt skönt.

Sune tyckte vi gick lite för långt och dessutom så satte han huvudet i ett fästingbo. Tror jag plockade 10 fästingar som kröp på nosen när vi kom hem. Åh, de är så äckliga så man får ju rysningar bara man tänker på dem. La dem på diskbänken och mosade dem samtidigt som jag talade om för dem hur äckliga och avskyvärda de är

Det är tur man inte går så fort när man har kameran med sig :)
På väg hem så hittade jag dessa söta blommor

Ljuset var lite speciellt så den överblommade ginstens ärtskidor ser blå ut.

Den är fin så här också

På väg hem såg man tydligt locket över Växjö

Solen var så skarp att det inte gick att titta mot den. Tycker denna bild blev bra och det syns riktigt hur skarp solen är där bakom.


Idag 31/7 har jag inte fått speciellt mycket gjort. Det har varit såå tråkigt väder. Skulle ut och plocka blåbär hade jag tänkt men det var bara att ställa in eftersom det blåst och ösregnat med jämna mellanrum. Förhoppningsvis kan det bli en runda i morgon i stället.

Har lyckats ta 3 kort idag. Bilden ovan är nr 1
Nr 2 fixade och trixade jag lite med. Växten heter praktlysing och här visade den sig i all sin prakt

Bild nr 3 har också något som visar upp sig i all sin prakt...
Hemma får man gå på snigeljakt med jämna mellanrum. Denna lilla rackare kom mitt i blickfånget och jag kan informera om att den inte är i mina blommor längre i alla fall...

Time to walk the dogs


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Oj vad fin han blev söte Felix i sitt nya halsband :thumbup:

Vi har haft samma eländiga väder i lidhult, man kan hålla sig för skratt.:mad:

Men jag ser fram emot morgondagen :-P

2009-07-31 @ 20:07:04
URL: http://www.beardieboys.com
Postat av: Annelie

Åh, vad söt han är Felix!!! Å ännu sötare blev han i sitt nya halsband!!! Soya blev oxå väldigt fin i sitt! :thumbup: Hon kommer glänsa på valpkursen sen!!!;-)

2009-07-31 @ 21:02:08
URL: http://beardie.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0