Vad 17 ska man skriva om?

Har inte så mycket att berätta om. Är allmänt uttråkad
Här har varit gråmulet hela helgen och visserligen ligger snön kvar men den är numera väldigt blöt. Ca 10 cm nysnö kom i natt och idag så regnar det... Underbart? Inte det minsta anser jag. Åh, vad jag önskar att det vore som det var för en vecka sedan när solen sken och det var 10 grader kallt.

Igår var jag och gick med hundarna runt slottsruinen men eftersom det var lika grått igår som idag, förutom att det inte regnade, så fick kameran stanna hemma.
Har letat lite bland mina gamla bilder i stället och hittade några på hur det kan se ut om det är fint väder på samma ställe... Bilderna är tagna för ganska exakt ett par år sedan. Vintertid, när isen ligger, är enda tiden man kan komma runt slottsruinen såvida man inte har båt.

Snö var det då också men Sune hade lite längre frisyr än vad han har idag.

Tant Cajsa älskade att rulla i snön lika mycket då som nu...

Så börjar då vår promenad runt borgen med en bild av Sune.

Fin gammal ek inne på borggården

Cajsa & Sune i ett av de gamla rummen som man bara kommer till sjövägen

Cajsa ser ut att trivas i eftermiddagssolen

Ja och som sagt, hon är en hejare på att rulla sig... (tack och lov är hon inte en skitrullare utan bara en må gott rullare)

Vi slutar som vi började...Sune får helt sonika avsluta med borgen bakom sig.


Det var allt för idag.
Nej just det, jag skulle ju visa bilden som förra inlägget hade en fråga om. Alla som gissat har gissat rätt så det var uppenbarligen ingen svår sak att gissa på. Ska ha gissningstävling snart igen men då blir det ett pris till vinnaren också.

Nu ska jag klä på hundarna täckena och gå en liten kvällsrunda i regnet. 

Anna

Kommentarer
Postat av: Tiina

Fina bilder och söta vovar. Är det den nya kameran?

Kram Tiina

2009-02-23 @ 11:37:38
Postat av: Tina och Robert

Den rubriken skulle jag också kunna ha, men det kom något annat imellan så det blir en rolig uppdatering för oss snart:)

Det ser ut att vara en trevlig runda, förstår att kameran fick stanna hemma, det får vår också göra....Jättefina bilder!!

2009-02-23 @ 18:07:15
URL: http://beardedstars.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0