söndag till tisdag

Idag blir det en liten sammanfattning från i söndags. Åkte ner till Ullis och det blev en mycket lugn och avslappnande dag. Det var verkligen underbart och precis vad jag behövde.
Änglar kan man inte få för många av så jag hade med mig en liten present. Visst är hon söt.


Vi tog bilen till havet och hade våra älskade kameror med oss. Det blev en hel del bilder så här kommer några smakprov.

Ser ut som någon kastat i en massa med snöbollar men detta är faktiskt ett av naturens egna fenomen.







På en camping stannade vi och fikade. Ullis hade gjort äggamackor och varm choklad. Underbart gott! Jag är ju lite kinkig när det gäller varm dricka så min choklad fick kylas lite, vilket var lätt fixat, innan jag kunde dricka den.


Ett antal svanar hittade vi också.

Unge?

Turen avslutades på Aspan där någon från Ljungby hade glömt kvar en brassestol.

Visst var det vackert där



En vintergrön växt hittade vi också. Någon som vet vad den heter? Det är inte murgröna så mycket vet jag.

Tillbaka i Tubbarp igen så skulle vi grilla korv... Att få fyr på en gammal engångsgrill är inte det lättaste så det slutade med att korvarna stektes inomhus i stället och vi fnissade åt de tändvätskeindränkta korvarna som vi inte kunde äta...

Tack för en härlig dag Ullis!

Har blivit utmanad av Sara, tror jag bör tilläggas för meddelandet i gästboken var anonymt men i hennes blogg stod jag som utmanad så jag utgår från att det är hon. Hur som helst så ska man visa hur skrivbordet på datorn ser ut och så här ser mitt ut.

Det var en lagom ansträngande utmaning tycker jag så därför utmanar jag alla som vill visa sitt skrivbord.


Igår slutade jag redan vid 15 och det innebar att jag hann ta en vända till skogen med hundarna. Underbara dagar det varit nu måste jag säga. Kallt, strålande solsken och lite snö, precis så som jag vill vädret ska vara på vintern.

Älskade tant Cajsa fastnade på en huvudbild


Ja och så hittade jag lite andra intressanta former... Någon som kan gissa vad det är?


Så var det natt igen och dags att sova.

Men först är det nattarunda med hundarna som gäller.


 Anna

Kommentarer
Postat av: Ullis

Tack själv Anna för en härlig söndag! Bortsett från de stinkande korvarna var det en mycket lyckad och trevlig dag. Och du, tusen tack för den underbart söta ängeln - du är en själv!!



Kram, Ullis

PS: Jag gissar att det är nåt som sitter på ledningar eller typ nåt sånt, stämmer det?!

2009-02-18 @ 06:34:09
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com
Postat av: Sara

Det var inte meningen att det skulle bli anonymt måste ha missat en ruta men nu fick du ju leka detektiv också ;o)

Ni ser ut att haft det riktigt bra fina bilder :D

2009-02-18 @ 08:35:13
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Stina

Vilka fina bilder du tar Anna! Tror också att den sista är en ledning av något slag!?

Ängeln var underbar, så jäkla söt... Precis som du :)



Kram kram

2009-02-19 @ 08:57:36
URL: http://www.aijko.se
Postat av: Liz

Va mysigt ni haft de du o Ullis, o så vackra bilder, jag gissar oxå på att det är uppe på en kraftledning efter stolpen ut mot kablen, hur ska du fatta vad jag menar när jag uttrycker mig på detta viset ,-))) men jag kan inte förklara det bättre....

Kram Liz

2009-02-19 @ 21:37:56
URL: http://www.beardmarkeds.com
Postat av: Tina

Jättefina bilder du har tagit och ni verkar ha haft jättemysigt!! Vad fin tant Cajsa blev på bilden:) Gissar som andra på att det är någon form av kabel/ledning.....

2009-02-20 @ 14:18:48
URL: http://beardedstars.se
Postat av: Tina och Robert

Nu finns bilden att skåda i orginal:)

2009-02-20 @ 21:18:47
URL: http://beardedstars.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0