Kärlek vid första ögonkastet!

Efter att ha våndats i över en vecka så tog jag äntligen beslutet i fredags att jag skulle köpa mig en ny digitalkamera. Inte för att den jag hade var dålig direkt (faktum är att den är väldigt bra) utan för att jag ville ha en systemkamera. Först var jag inne på att köpa en Canon 450D efter att ha sett alla Pernillas fina bilder men efter råd och tips slutade det med att det blev en Nikon D90. Mest pga att den skulle vara lite snabbare än Canonen och inte nog med det, den är så underbar att greppa
Innan jag väl bestämde mig så var det många turer in till Expert på luncherna och Media Markt på kvällarna samt samtal till England för att prata med Jesper som är betydligt mer fotokunnig än vad jag är (se bara på alla fina beardisbilder han har på sin sida) Jag tog tom fram min instruktionsbok till min gamla älskade Sony för att kolla så att jag verkligen inte gjorde något onödigt!

I fredags kväll bar det äntligen av till Expert och jag inhandlade min efterlängtade kamera.
Så här ser den ut min nya kärlek



Eftersom jag hade ett presentkort på Media Markt (tack TH för att jag vann det) så tänkte jag köpa minneskort samt väska till kameran där. Som vanligt var jag sen så jag hann inte dit innan de stängde utan jag fick vänta tills i lördags innan detta blev inköpt. (och eftersom jag som vanligt är mycket morgontrött så åkte jag inte och handlade förrän sent på eftermiddagen precis innan de stängde) Hur som helst så hade jag laddat batteriet och när jag väl kom hem framåt kvällningen så kunde jag äntligen testa att ta ett par bilder inne. Inte direkt så planerade stilleben och inte de bästa inställningarn men det var mest för att känna hur det kändes.

Första bilden jag tog är denna som föreställer min äpplejuicepaket som stod mitt framför näsan på soffbordet. (tur det inte syns mer av min stökiga lägenhet på bilden).



Bild nr 2 föreställer en av mina söta grodor. Denna fick jag av min "darling" för snart två år sedan. Han är bara för söt.



Har tyvärr inte hunnit ta så många bilder. Tänkte avsluta med ett par bilder på min älskade Cajsa & Sune från den sena eftermiddagsrundan i skogen i Osaby i söndags. Tyvärr var det lite skumt ute så korten blev lite gryniga men de får duga ändå.

Cajsa tycks ha lite mer bråttom än vad Sune hade...





Jaha, nu ska jag gå och sova en stund tänkte jag. Jobbar mellan 10-19 så det blir sovmorgon för en gång skull.


Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Stina

Så fin din nya kärlek är! är så avis...

kram

2009-02-03 @ 08:56:11
URL: http://www.aijko.se
Postat av: Tiina

Vilken kärlek! Helt fantastisk, hoppas jag också kan skaffa en lika fin kärlek. Fina bilder fast det var skumt.

2009-02-03 @ 11:02:35
Postat av: Ullis

Vad kul att du slog till och hittade din stora kärlek! Synd vi inte bor granngårds, då kunde vi gått fotokurs tillsammans. Men vi får träna på våra nya 'kärlekar' så blir det nog alldeles underbart med tiden ;)

Kram kram från din darling (söt din groda är!)

2009-02-03 @ 18:19:06
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0