Fredagen den 13:e

Så är denna dag slut men vilken början på dagen det var idag!
Den började nämligen med att jag försov mig   Sov så himla skönt och vaknade 6:57! Jag som skulle vara på jobbet vid 7:30 skulle vid den tiden klä på mig ytterkläderna och samlat ihop hundarna för att åka. Fattar inte hur snabb man kan vara för vid 7:03 var jag ute i bilen, hade redan backat ur garaget och hade bilen vänd i rätt riktning, mot mamma & pappa! 
Visserligen insåg jag när jag väl kom till jobbet att jag nog glömt gå på toa men jag har borstat tänderna och håret, klätt på mig alla mina kläder och jag var inte mer än 5 min sen! Hade kunnat komma ca 3 min tidigare om jag parkerat precis utanför jobbet och gått och flyttat bilen vid 9 när lapplisorna kommer.
Apropå det, är det någon som någonsin sett en manlig lapplisa? Detta måste vara det mest kvinnodominerande yrke som finns. Tom kvinnorna som går på gatan med sina lackväskor har ju numera konkurrens av män (dock utan lackväskor antar jag).

En annan sak som jag stört mig på idag är att i dag när man jobbar och inte kommer hem förrän det är mörkt så kan det vara hur fint väder som helst. Runt 5 grader kallt (ingen kramsnö alltså) och strålande solsken! Längtar man hem och ut med hundarna eller längtar man hem och ut med hundarna då? Det finns liksom inga andra alternativ. Önskar man kunde kompat så man kom hem vid åtminstone 3 och hann ut på den där så åtråvärda långpromenaden i skogen med hundarna nu när det för en gång skull är något bländande på himlen som visar sig. Håller verkligen tummarna för att det ska vara lika fint väder i helgen. Då ska jag ut och ta bilder med min nya kamera kan jag lova.
Måste ju försöka lära mig den och det finns massor av knappar och en tjock instruktionsbok. Tänkte jag skulle läsa lite i boken varje kväll innan jag släcker men insåg igår kväll att jag måste nog ha kameran i närheten så det blir nog till att sitta i soffan med det. Är det någon som vet vad gaffling är? Det ordet läste jag igår kväll i boken och för mig låter det som fäktning med gafflar vilket jag naturligtvis inser att det inte är.

Det känns i alla fall som om dagen slutade betydligt bättre än den började så utan någon större otur idag kan jag nu gå och lägga mig  för att förhoppningsvis vakna i morgon till strålande solsken!

Anna

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad gullig du är på den lilla bilden, ett självportätt?? ;)

Hoppas du får en massa sol i helgen som dom har lovat, men det skulle ju inte vara den första gången som en väderprognos inte stämmer.

2009-02-14 @ 01:01:01
URL: http://www.beardieboys.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0