Veckan som varit

För en vecka sedan gjorde jag ett beställningskort åt Pernilla. Hon ville  ha ett kort till sin guddotter Malin som fyllde 7 år i tisdags. Malin gillar rosa och lila. Den obligatoriska beardisen var tvungen att vara med också. Här kommer resultatet. Gjorde en liten rosett som man är tvungen att knyta upp för att kunna öppna kortet. Bokstäverna skulle egentligen varit rosa men de var slut så det fick bli vita i stället. Helt ok det också.



Idag har jag varit flitig och klippt gräset. Hoppas det var sista gången det här året. Det gick ovanligt snabbt att klippa eftersom jag kom på ett nytt sätt att gå. Nu menar jag inte att det är ngn funny walks eller så utan det är så att jag har en eldriven gräsklippare så det är lite bök med sladden. Hur som helst gick jag fram och tillbaka åt andra hållet idag och det gick mycket snabbare. Ska bara komma ihåg det till nästa gång det är dags att ta fram maskinen.

Inte nog med att jag klippt gräset, jag har bakat också! Lovade mina kollegor att jag skulle baka något tills i morgon så jag gjorde lite kärleksmums. Passade också på att göra nötchokladrutor. Har inte ätit det sedan högstadiet och det är vääääldigt måååånga år sedan. Hade glömt hur goda de är. Kan lova att jag kommer baka dem fler gånger.



Passade på att ta lite kort ute på mina älskade blommor. Så här på hösten är det en del blommor som håller på att ge upp men jag gillar dem ändå. Tycker ni inte om blommor behöver ni inte läsa mer för nu kommer det en hel drös med bilder =)









Här nedan kommer lite bilder på 3 sorters dahlior. Det är en av mina favoritblommor i trädgården.













Jaha, det var väl allt för i kväll. Tills nästa gång, Ha det så bra!

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tack för det fina kortet till Malin.

Och dina bakverk såg något goda ut, tack ska du ha.

Skulle precis sätta på kaffe, och nu vill jag ju ha något gott till :(

Ha det gott, // Pernilla.

2008-09-22 @ 13:18:09
URL: http://www.beardieboys.com
Postat av: Stina

MMm kakorna var jättegoda! Får vi smaka den andra sorten nästa gång ? ; )



Vilka härliga foton du tar Anna. De med blommor hade blivit jättefina som tavlor.



2008-09-23 @ 10:44:30
URL: http://www.aijko.se
Postat av: Ullis

Underbara bilder på dina vackra blommor!

2008-10-03 @ 20:51:32
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0