Tänk vad tiden går!

Det är redan 1 vecka sedan jag hade 1 semesterdag! Den dagen var superskön. Började dagen med morgonpromenad med hundarn. När vi kom hem bakade jag lemoncurd scones. Fy så goda de blev! 9 st sådana här fick jag och detta recept kommer jag skriva in i receptboken för det ska jag göra fler gånger.



Framåt eftermiddagen tog jag och hundar och åkte till skogs. Hittade trattisar och trumpeter. Tror inte jag plockade en enda svamp förra året så jag trodde jag hade mist förmågan att hitta dem. Kändes skönt att veta att jag fortfarande visste hur de ser ut. Ungefär 2 liter blev det så jag gav mamma ungefär hälften av svampen och gjorde svampsoppa (underbart gott) på den andra hälften.



I veckan som gått fick jag en beställning på 3 hundhalsband till en bearded collie vid namn Filippa. Det skulle vara får och i färgerna rött, blått och svart så vilken tur att jag hade matchande fårband. Tycker de blev väldigt bra faktiskt så jag funderar på om inte mina egna hundar behöver nya också...



Så till dagens lilla händelse. Jag har ÄNTLIGEN köpt min lilla favoritstämpel! Har kollat på henne många gånger och nu äntligen slog jag till och gjorde affär. Tycker man blir så glad när man ser denna jultjej så jag var bara tvungen att köpa henne. Längtar tills jag har tid och sätta mig ner och stämpla nu. Visst är hon underbar!?


Har upptäckt att jag tycker det är kul att baka. Förr bakade jag massor men de sista åren har jag bara bakat kladdkakor och det väldigt sällan. Slog till och bakade Brysselkex i kväll. Tänkte vara snäll och ta med några till jobbet i morgon.

Usch, nu har tiden sprungit igen...
Natti natti
Anna

Kommentarer
Postat av: Stina

Tog med några bryselkex... hmmm, de innebär att du har fler hemma som du ska snaska i dig i helgen ; ) De var jättegoda dina kakor.. så pass goda att jag funderar på att ta en till, fast jag vågar inte.

Längtar tills jag får mitt fina halsband.. De ska Aijko ha när han ska vara extra snygg,... nästan så att jag vill ha ett själv oxå!

2008-10-17 @ 11:22:21
URL: http://www.aijko.se
Postat av: Pernilla

Vilka fina halsband!!

Skulle kunna tänka mig att beställa några stycken men jag har hört att leveranstiden är lång?? ;)

Nya stämpeln är fin, det blir till julkorten väl?

Ha det gott, // Kramis.

2008-10-18 @ 13:53:55
URL: http://www.beardieboys.com
Postat av: Ullis

Åh vilken bedårande stämpel - hon var söt:)! Du får gärna baka tills jag kommer på måndag ;)...

Nu ska jag snart ge mig av för att jobba, ut i nattens mörker och regn, hua:/...

Ses på måndag då!



Kram, Ullis

PS: Halsbanden är superfina. Är Ebba's kanske färdigt till måndag - hon fyller ju 12 på torsdag...

2008-10-18 @ 19:49:14
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com
Postat av: Fixa och pyssla

Jag är nyfiken på receptet!/ Carola

2008-10-26 @ 17:40:37
URL: http://fixaochpyssla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0