På besök hos Selma & Tito

Idag hade jag lovat en nybliven bearded collie ägare att komma och hälsa på efter jobbet för att ge lite råd och tips när det gäller pälsvård och utställningsträning eftersom de ska ställa ut sin lilla Selma om några veckor.

När jag steg ur bilen möttes jag av ett gäng med unga söta tjejer (sorry, har inte en aning om vad ni heter), matte Eva-Lotta och husse ( som jag också glömt namnet på) samt 2 sociala hundar. Tito, en bedårande femårig norfolkterrier och så Selma en busig 7 månaders bearded collie.



De bor precis utanför stan i ett nybyggt jättefint hus. Synd jag inte tog kort på det. Tänkte mer på att fotografera den lilla söta hönan som stod i busken vid entrén.



Eftermiddagen fortlöpte med att Selma fick öronen ryckta av mig. Hon sa inte ett knyst utan brydde sig inte alls. Skönt med sådana hundar. Vi pratade om bearded collien som ras och de fick lite råd och tips angående borstning och uppställning. Selma är en mycket snabb och smidig hund. Hon gör enorma hopp och har mycket bra kroppskontroll för sin ålder måste jag säga. Mycket bilder blev det inte tagna. Tito kom för att gossa så fort man satte sig på huk och Selma var inte så samarbetsvillig. Hon var antingen inte stilla eller så vände hon bort huvudet så detta är vad jag fick med mig i bildväg.







Nu  har mörkret kommit igen och det är dags att sova igen. Tycker inte jag gör annat än sover och jobbar och ändå sover jag alldeles för lite. Till råga på allt så är jag dunderförkyld. Det enda som saknas är febern. Hoppas verkligen att jag slipper ifrån den.

Natti Natti
Lyckoblomman

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Snart har du semester :)

Du får krya på dig tills dess!!



// Pernilla och Lidhultshuliganerna.

2008-07-31 @ 12:01:40
URL: http://www.beardieboys.com
Postat av: Kanelgumman

Stackaren. Du måste se till och få dina sovtimmar. Jätte fina hundar och bilder. Jag skulle så gärna vilja ha en hund! KRYA PÅ DIG!

2008-07-31 @ 13:54:00
URL: http://kanelgumman.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Att dom inte får några ben behöver du knappast oroa dig för!!

Och inte deras supertemperament heller;)

Man kan utläsa mycket på endast tre veckor gamla valpar. :)))

Grattis till semestern förresten, // Kram.

2008-08-02 @ 17:52:52
URL: http://www.beardieboys.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0