Hänt sedan sist

Ojojoj, har inte uppdaterat på väldigt länge som ni har märkt. Hur som helst så beror det inte på att det inte har hänt något utan snarare tvärt om, jag har haft fullt upp. Här kommer en liten snabbgenomgång.

Först kan vi börja med att vi har firat midsommar. Solen sken inte direkt utan det både ösregnade och haglade. Av någon anledning hoppas man varje år på solsken men allt som oftast ser det ut som i år.



Efter midsommar kommer min födelsedag None
Det är inte mycket att fira. Mamma och Pappa hälsade på och vi passade på att äta god jordgubbstårta. Tack snälla mamma för att du gjorde den.



Jag fick fina amplar till mitt nya fina altanräcke. Gillar dem skarpt.



Mina goda vänner Ullis & Pernilla kom och hälsade på dagen efter. None
Av Pernilla fick jag en bautakorg med massor av goda ätbara och drickbara saker. En paket med scrapbookingsaker fick jag av Ullis och det går alltid åt. Med andra ord var det två helt perfekta presenter!
Tack snälla ni för dem. Vi får väl smaka lite i helgen...

Mat är ett måste en fredagkväll så vi grillade kycklingspett och åt potatishalvor jag gjort i ugnen. Sallad och god dressing hade vi också. Glömde tyvärr att ta kort på maten men däremot blev tårtan fotograferad efter att den hade hamnat på golvet! Har väl aldrig lyckats med denna bedrift innan men någon gång ska ju vara den första.
Tur i oturen hamnade det mesta i locket till tårtbrickan.



Efter två dagars firande känner jag mig så här

I torsdags (3/7) började jag och Ullis vår resa till World Winner Show i Stockholm för två dagars hundutställning. Bearded collie skulle bedömas på fredagen på WDS och på lördagen hade vi rasutställning i Lida.
Vi bodde hos Ullis syster i Norrköping så det blev ganska mycket bilåkande  till och från utställningarna. Hur gick det då? Jo, i fredags var vi som sagt i Älvsjö (Stockholm) på World Winner Show. Dömde hanar gjorde Ulrica Göransson och tikarna dömde hennes syster Charlott Sandberg. Jag satt och tittade på hanarna eftersom både Pernilla och Ullis ställde sina snygga vovvar.

Pernillas Teddy (Sunday Mornings Goldenking) fick omdömet very good



Tyvärr har jag inga bilder från denna utställning så bilden på Teddy är tagen i Hässleholm tidigare i år.

Ullis Putte (Malinda's Don Juan) fick Excellent och placerade sig nr 3 i sin klass. GRATTIS GRATTIS!


Lördagens rasutställning gick av stapeln på Lida friluftsområde. En fin plats vid vattnet. Det var otroligt varmt och soligt så det var nog många som brände sig, däribland jag som för en gång skull ändå hade smörjt in mig med hög solskyddsfaktor.



Dömde tikar gjorde Brenda White, kennel Moonhill och hanarna dömdes av Lesley Tomlinson, kennel Coalacre. Denna dag var det bara Putte som var med. Pernilla hade tyvärr inte anmält.
Putte fick ännu ett excellent men blev oplacerad i sin klass.



I söndags tog vi bilen hem igen och jag kan säga att det var 2 st trötta människor och 1 st trött hund som åkte hem.


Kram Lyckoblomman



Kommentarer
Postat av: Ullis

Tack Anna för ditt alltid lika trevliga sällskap och support när jag är iväg och ställer ut min 'Putte'. Efter helgen i Stockholm och nu senast i Tvååker tar vi en välförtjänt vila från ringarna tills Ronnebyutställningen 9 aug.



Kram kram, Ullis

2008-07-13 @ 17:49:02
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com
Postat av: LillySilver

Fin hund och läcker tårta! Hoppas du har det bra kompis? Vi ses efter semestern................

2008-07-16 @ 15:47:27
URL: http://lillysilver.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken fin blogg du har! Gillar din banner, vad har du gjort den i för program?



Hälsningar Malin

2008-07-18 @ 09:01:51
URL: http://kortkortsagt.blogg.se/
Postat av: Lidhultsgänget

Dags för en liten uppdatering kanske???

Det var väldigt länge sen nu ;)



// Kram

2008-07-27 @ 18:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0