Händer inte mycket men...

Här händer det inte mycket kan jag säga men...

I lördags tog jag en tur ner till hundutställningen i Ronneby där Ullis skulle ställa ut sin fina Putte. Det var många hundar före honom så jag tänkte att det borde räcka om jag var där vid 10:30. Skönt med sovmorgon. När jag satt i bilen i Backaryd ringde Ullis och sa att domaren dömde snabbt och att det bara var 9 hundar till Putte skulle in. Bara att inse att jag kunde glömma att jag skulle hinna.
Väl på plats var unghanarna redan klara (naturligtvis) och jag hade missat att Putte vann sin klass. Vilken tur för mig för då fick jag ju titta på honom i tävlan om Bästa Hane. Vilken tävlan det blev! Putte gick och blev BÄSTA HANE och knep därmed också sitt första cert! Vilken lycka!!! Kan det gå bättre?
I tävlan om Bästa Tik gick första platsen till Liz fina Leia och när det var dags för BIR & BIM så trodde man ju liksom att Liz färdiga championtik skulle vinna men icke sa Nicke! PUTTE BLEV BÄST I RASEN!!! Verkligen jättekul att det äntligen var hans tur. Stort GRATTIS till er båda!

Malinda's Don Juan & Ch Beardmarked's Oh La La


I förrgår bestämde Ullis och jag oss för att åka en tur till IKEA. Vi möttes där. Perfekt timing med bara ca 1 minuts väntan för Ullis innan jag dök upp. Det är ju ändå ganska många mil att åka så det var verkligen välplanerat. Som vanligt fnissades det en hel del när vi träffas men den här gången tror jag nog vi fnissade mest när vi insåg att vi gått iväg med någon annans kundvagn... Undra hur lång tid det tog för ägaren att hitta den efter att vi flyttade på den??? TACK FÖR SÄLLSKAPET OCH EN ROLIG EFTERMIDDAG!

TÄNK VAD TIDEN GÅR!
För exakt ett år sedan var jag och hälsade på hos Pernilla. Vi åkte och badade med hennes hundar och det var första gången Teddy fick prova på att simma. Han var en riktig naturbegåvning och simmade jättebra. (Fast jag tror han tyckte det var skönt att Kotten höll sig i närheten som hans egna livräddare)


Det är jobbigt att simma så han var ganska trött när vi kom hem.

Söt som socker


Till slut får jag avsluta med att jag fick en beställning på ett par valphalsband från en tjej som ska hämta en söt liten bearded collie valp om en vecka. Lycka till med honom Eva och hoppas du gillar halsbanden!

Så här blev slutresultatet.


Nu ska jag ta med min gräsklippare hem till mamma och pappa (som är på semester) och försöka klippa deras gräs som börjar närma sig 20 cm höjd på framsidan. Jag begriper mig inte på deras maskin så jag får ta min elektriska och det ska förhoppningsvis går bra!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för Grattulationerna kan lova att maten var god ;)

Underbara halsband Anna du skulle kunna bli miljonär på dom där ;0)

ha så skoj med gräsklippningen!

2008-08-14 @ 22:28:22
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Pernilla

Det var ena sköna badnymfer du har i din blogg ;)

Och vad fina hennes halsband blev, jag är inte ett dugg avundsjuk inte :((

Kanske får jag en anledning att beställa ett nytt om tre veckor;)

Ha det gott, vi ses nästa vecka ju.

// Kram Pernilla.

2008-08-15 @ 01:47:08
URL: http://www.beardieboys.com
Postat av: Ullis

Får börja med att tacka för att du skriver så fint om Putte, tack tack! Sannerligen en minnesvärd dag:)



Ja herregud, stackars människa som fick gå och leta efter sin kundvagn på IKEA - haha! 'Åh, har du köpt såna burkar Ullis?' 'Öh, nej... Har du köpt en sån kudde Anna??' Oooops, fel kundvagn!!! Alltid lika kul att träffas och fnittra lite!



Hoppas vi ses snart igen. Kram från Ullis

2008-08-16 @ 21:33:24
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0