Snart slut på semestern!

Börjar få ångest över att min semestervecka börjar ta slut nu. Har fått ganska mycket gjort trots allt tycker jag.
I lördags var jag på fotokurs för att lära mig min nya kamera. Jättebra av Nikon att bjuda på 2,5 timmars kurs tycker jag :thumbup:
I söndags var jag ju i Hässleholm på hundutställning som ni vet.
I onsdags var jag på shoppingdate på...

...Just det, IKEA i Älmhult. Trevligt att träffas som vanligt Ullis :) och Pelle med för den delen även om det bara var en kort stund.

I går hade jag grovtvättstugan så där försvann hela dagen med att gå fram och tillbaka. Grovtvättstugan ligger nämligen i grannkvarteret så det tar mellan 5-10 min att ta sig dig och likadant är det hem naturligtvis. Många turer blev det men nu så har jag i gengäld rent duntäcke, rena kuddar, hundfällar och filtar. Helt klart borde man ta sig tid lite oftare och låna denna tvättstuga för det är väldigt smidigt att både tvätta där och torka tvätt i den gigantiska tumlaren går ju inte att jämföra med mitt lilla torkskåp. Att dessutom kunna tvätta lite skrymmande saker och att de blir rena känns mycket bättre än att tvinga in dem i min normala tvättmaskin och de ändå inte blir riktigt rena eftersom de är för stora för den. Nästa gång ska jag samla på mig ännu mer tänkte jag. Apropå tvättstuga så önskar jag att jag hade en lika fin som den här.

Min tvättstuga är detsamma som mitt badrum eller duschrum kanske man kallar det när man inte har badkar? Trångt är det där och det är inte alls kul att tvätta där. Önskar också att jag hade det lika städat och fint hemma hos mig som på bilden

Idag har jag träffat Pernilla i Ljungby. Det är faktiskt ganska trevligt att ses utan hundar någon gång också :D  Vi passade på att smaska i oss varsin pizza och därefter tog vi en vända till Lindex och där hittade ju jag en t-shirt

samt en tunika/klänning som bilden inte gör rättvisa tyvärr.


Tack Pernilla för tomatplantorna. Hoppas det blir lika många tomater på dessa som på de jag fick förra året av dig.

Det var lite rapport från veckan. Har inte tagit så mycket bilder tyvärr men här kommer några från förra veckan. Försökte fota manuellt eftersom Tiina och jag skulle på fotokurs och lära oss våra kameror i lördags. Denna kurs var för övrigt bra tycker jag. Att fota manuellt är minsann inte lätt. Det tar verkligen tid att lära sig men det är också väldigt kul :)







Självklart måste Cajsa & Sune vara med på några bilder också. Det var längesedan sist.

Sune under sitt älskade äppelträd. Det är ofta han ligger där.





Mamma med hundarna kopplade. Anledningen är att det är en sjö 3 meter nedanför dem. Tyvärr inget ställe för hundarna att bada på då bottnen ser väldigt dyig ut :thumbdown:




Lyckades fixa en tavla i mitt roliga fotoprogram också. Den får avsluta det här inlägget.


Dags att gå och natta sig. Är allt lite trött :tired: men det kanske inte är konstigt med tanke på allt man hunnit med denna veckan.




Kommentarer
Postat av: Ullis

Det var värst vad du hunnit med mkt på din semester! Tack för i onsdags, alltid kul med Ikea och att träffa dig offcourse:love:

Vilka fina kort du tagit och tavlan på världens bästa Sune blev ju jättefin:thumbup:!

Du får komma ner en dag och titta på vårt 'nya' vardagsrum - mkt färg blir'e;-)



Kram kram från Ullis

2009-05-23 @ 07:43:32
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Kul att träffa dig några timmar och shoppa lite, vilket var välbehövligt för min skull, några nya tröjor blev det.

Det får vi göra om, jag rapar fortfarande pizza förresten ;)

2009-05-23 @ 11:34:36
URL: http://www.beardieboys.com
Postat av: Tina

Vad skönt att ha haft en semestervecka:-) Jättefina bilder, jag skulle verkligen behöva gå en fotokurs....Kanske blir det en dag när tiden tillåter:-)

2009-05-23 @ 19:28:51
URL: http://beardedstars.se
Postat av: Elsa

Jättefina bilder!

2009-05-25 @ 14:49:29
URL: http://melviona.3w.se
Postat av: Liz

Du har haft fullt upp under din semester:-d Ingen rast ingen ro;-) Måste ha varit skit intressant på foto kursen, du får ge mig lite tips sen, även om jag har en annan kamera:-) Älskar tavlan på Sune den blev kanon:thumbup: jag sitter också o leker i photoshop ibland dock inte med lika lyckat resultat:thumbdown:

Trevlig Pingst/Liz

2009-05-30 @ 00:11:30
URL: http://www.beardmarkeds.com
Postat av: Annika & Lycka

Hittade till dig från Saras sida! Finfina halsband som jag gärna skulle köpa. Hur gör jag det??? Lite sugen på ett med dödskallar på till min Pumipingla! Hoppas du njuter av sluttampen på semestern!

2009-05-30 @ 09:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0