Helgen 20-22 mars

Som vanligt springer tiden iväg och jag hinner som vanligt inte med. I fredags kväll åkte jag ner till Ullis eftersom det var hundutställningar i Malmö och Höganäs under lördag och söndag. Alltid trevligt att hälsa på nere hos Ullis och Pelle. Det bjöds på god tacobuffé och det var väldigt länge sedan jag åt tacos så det var väldigt väldigt mumsigt.
Som vanligt kommer man alltid i säng senare än vad man beräknar. Klockan var nog runt 23:30 och med tanke på att vi skulle upp vid ca 4:30 så blev det inte många timmars sömn.

Allt gick bra och nere i Malmö var det hur trångt som helst. Tror aldrig jag varit där när ringarna varit så små och det redan är så mycket folk att man inte kommer in till ringside trots att man är där ca 1 timme innan bedömningen börjar.


Putte placerade sig som nr 4:a med ck i den mördande konkurrensen av totalt 16 anmälda öppen klass hanar. En mycket bra prestation får man nog säga.


Tänk vad vi utsätter våra hundar för. Här ligger en okänd vovve på trimbordet och frågan är om han längtar ner eller om han tycker det är skönt. (Tycker faktiskt det ser ut som en hon men mig veterligen så är detta en han)


En del får snygga frissor...


Men ska man in i ringen och vara så här fin så måste man stå ut med en del...


En av de yngsta besökarna på SV-09 var Maries lille John. Barnvakten Liz såg till att han hade väääääldigt mycket att titta på...


Efter bedömningen skyndade vi oss att packa in i bilen igen för att åka på sightseeing från Malmö...

...till Höganäs


Vi passade på att rasta Putte en vända på stranden. Fy vad det blåste! Det var inte många bilder där man såg mer än 1 öga på honom. Han ser verkligen ut att vara helt sné.

Här är dock en där man inte ser några ögon alls. Det man däremot ser är det snygga rena skägget... (Inget ont menat Ullis)



Lite arbetsskadad är man så en bild på en livboj är jag bara tvungen att få med också

Förutom blåsten så var det ganska fint nere på stranden. Tänk att bo här på sommaren...

Sommarlängtan kan man lätt få


Efter rastningen så tog vi en vända in till Pattaya thai och kinarestaurang. Jag bestämde mig till slut för vårrulle + kyckling med grönsaker och cashewnötter. Det var gott med riktig mat.

Efter den tidiga morgonen så var vi enormt trötta och åkte tillbaka till vandrarhemmet och tittade lite på bla Robinson. Nu är inte Robinson något av mina favoritprogram och jag har nog kommit på varför. Jag gillar verkligen inte när det ska vara så extremt tuffa förhållanden. Det är bättre med lite myspys som Let's Dance, På spåret eller Så ska det låta.
Vid klockan 10 så sov jag gott i det lilla rummet vi hade. Perfekt när man ändå bara ska sova.

Söndagen kom och det var bara att ta sig till Blå Hallen. Pernilla hade redan kommit dit


Liz hade den stora äran att få visa jättebäbisen Rebus. En hane som kommer bli farlig för konkurrenterna när han är färdigvuxen med päls och allt. Idag kom han 3:a i sin klass.


Putte deltog i öppen klass och han var väldigt yvig i sättet idag. Det räcker att titta på denna huvudbild...

Här stod han i alla fall stilla och till slut hamnade han som 2:a i öppen klass med ck.

Putte var även utplockad bland de 7-8 bästa hanarna totalt men fick där se sig slagen av bla Casper som blev dagens Bästa hane. Grattis Lars!


Jag passade på att ta lite bilder på Puttes blivande flickvän Mimosa som dessutom blev BIR och CHAMPION idag! Grattis Marie!
Kanske behagar damen att börja löpa nu...




Ja och så tog jag lite bilder på Rebus med och utan matte





Putte och matte Ulrika i språnget

Till sist sa Putte:


Sagt och gjort. Vi åkte hemåt men allra först gjorde vi en avstickare till Alice, Stig, Cornelia och Dino i Brösarp
Tack för god kvällsmat!

Putte med halvsyster Cornelia bredvid sig och brorsan Dino framför.


Idag avslutar vi med en bild på Dino och Cornelia som vill ha samma pinne


Ursäkta att det blev så många bilder men det är alltid svårt att välja.

Natti natti!
Anna

Kommentarer
Postat av: Pernilla & beardispojkarna

Vad fina korten blev, det är bra att ha en egen pressfotograf ;)

Och det var himla roligt att ses i helgen, det var verkligen jättelänge sen sist.

2009-03-26 @ 08:46:56
URL: http://www.beardieboys.com
Postat av: Tina

Jättefina bilder!! Och du lyckades få jättefina hundar på dem:)

Visst var det trångt i mässhallarna, ska bli intressant att se var det ska vara nästa år.

Nu har du tänt sommarlängtan här också:)

2009-03-26 @ 15:09:58
URL: http://beardedstars.se
Postat av: Ullis

Härliga bilder som summerar en härlig helg med massor av härliga hundar och härligt sällskap :)



Kram från Ullis

2009-03-26 @ 22:27:34
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0