Trött men vaken i alla fall

Efter att ha jobbat 7 dagar i rad så är man ganska trött ;-( Dessutom så vaknade jag, som är nattuggla, redan vid 06:10 i morse :mad:  Det duggade bara ute så det var lika bra att passa på att gå med hundarna för det skulle ju enligt SMHI regna hela dagen typ. Blev lite chockad när jag mötte en annan hundägare (Hmm, trodde det bara var jag som fick för mig att gå ut så tidigt på helgen) med en chokladbrun hund som såg ut som en snygg rakad beardis men det var någon blandras sa hussen.
När vi kom in, hundarna och jag bör ju tilläggas så ni inte tror jag raggade upp hussen med den andra hunden, så kröp vi till kojs igen. Inte 17 för att jag kunde sova för jag hade världens snabbaste och ettrigaste spyfluga som surrade runt mig :mad: så nu sitter jag här och uppdaterar i stället. Till råga på allt så regnar det inte utan det är torrt ute och solen skiner nästintill. Där fick jag för att jag gick ut så tidigt idag...

I veckan som varit så skickade jag några halsband till Jane i England. 4 st blev det denna gången. 2 av varje sort enligt bilden.


I tisdags efter jobbet åkte jag hem till Tiina.

Hon bor några mil utanför stan och har en alldeles egen pärlbutik.
En annan som älskar pyssel njuter när man hälsar på där. Denna kväll skulle vi pärla lite. Efter instruktioner från Tiina så lyckades jag knåpa ihop ett armband som jag blev väldigt nöjd med med tankte på att jag är nybörjare :-d Nu ska jag bara få klart ett likadant halsband tänkte jag.

Tiina däremot är ju nästintill proffs. Hon tillverkar typ alla ringar & kedjor själv :-O Detta armband är ett av de senaste hon gjort. Jag är så imponerad och hoppas hon så småningom kommer lyckas försörja sig på sina smycken!

Eftersom Tiina har semester (jag är inte alls avundsjuk...) så åkte vi på en lite sightseeing också. Jag fick se lite av de småländska skogarna och passade även på att ta lite bilder. Vi såg massor av rådjur men tyvärr hann kameran aldrig med (eller var det kanske jag?) Då är det bättre med lugna motiv som den här lilla kalven.

Härlig chokladbrun kossa

Vi åkte förbi Tiinas mans mc-klubb men där var det bäst att inte stanna...

Vi åkte vidare och kollade in lite andra vyer
Denna kväll sken solen efter en rejäl omgång åska med tillhörande ösregn. Dimman kom och det blev så vackert ute.

Undra om det satt någon där uppe och jobbade förr?

Ljuset var nästintill perfekt tycker jag.
Tom en tråkig vägtrumma (eller ska man kanske kalla det bro?) i betong blev vacker i detta ljus.

Annars så föredrar jag lite mjukare material
Kan inte bestämma mig för vilken av dessa två bilder jag gillar bäst. De är tagna från lite olika vinklar så jag lägger med båda två här.



På detta ställe såg vi världens skabbigaste fasanhöna. Hon var dyngsur efter sin promenad i det höga gräset och såg helt galen ut.

Det gäller att passa på när det inte regnar... Humlan jobbar för fullt

Solnedgång är alltid vackert


Det var allt för denna gång. I helgen ska jag sy lite halsband till. Tackar för alla beställningar som rullar in :thumbup: Har uppdaterat min halsbandsblogg med lite nya bilder, dock är de på gamla halsband om någon har lust att kolla in där också hittar ni den här.

Ha en riktigt trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Ullis

Underbara bilder från Småland:thumbup:! Fina smycken också. Ha så trevligt på Börje's:-)



Kram från ett regnit Tubbarp:thumbdown:

2009-07-18 @ 13:37:16
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com
Postat av: Annelie Eek

Åh, vilka vackra bilder!! Småland är vackert!:-):thumbup:

2009-07-18 @ 13:42:11
URL: http://beardie.bloggagratis.se
Postat av: Liz

Dom halsbanden var verkligen skit snygga:-O

O vilka foto det under "bron" tycker jag väldigt mycket om:thumbup:

Snyggt armband du fick ihoå o i min favorit färg!

Ha det riktigt bra/Kramar Liz

2009-07-19 @ 14:00:06
URL: http://www.beardemarkeds.com
Postat av: Pernilla

Tjusiga halsband som vanligt, men dom blå och röda med blommor i halsbandsbloggen var riktigt fina. :thumbup:

Kram.

2009-07-19 @ 19:04:22
URL: http://www.beardieboys.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0