Minisemester 28-29 juli

I tisdags morse åkte jag på en minisemester till familjen Evaldsson i Kinna. Kul att träffas igen :) Det har ju varit lite dåligt med kontakten under några år men nu får det allt bli skärpning. Det var inte det allra bästa vädret när jag åkte. Dagen började med REGN i Växjö.

Det känns inte fel att lämna dåligt väder bakom sig. Tyckte bara synd om mamma och pappa som skulle passa hundarna och hoppades på att det skulle bli bättre väder senare under dagen.
Utanför Alvesta fick jag stå och köa för där var det enfiligt en bit. De håller på att göra 2+2 väg mellan Växjö och Alvesta och jisses vilka köer det var. Jag räknade till 52 bilar som passerade innan vi fick köra från vårt håll. Kan bara tänka mig hur det är under riktig rusningstid.
Tog en bild genom sidospegeln men där syns ju inte kön direkt. Ser däremot ut som om bilen bakom mig står på mig eller att min bil fått en extra sidospegel bak hos hundarna...

Väl framme hos Evaldssons möttes jag av skönt väder. Inte direkt varmt men solen visade sig i alla fall och man slapp ha kofta på sig vilket jag annars syns med titt som tätt.


Åsa och jag tog en shoppingtur till ett par tygaffärer samt inredningsställen. Här snackar vi verkligen om tygaffärer. Skroten i Kinna står i en klass för sig. Behöver ni tyg och har vägarna förbi så får ni inte missa detta enorma ställe som inte bara har det mesta utan det är billigt också! Själv köpte jag en drös med halsbandstyg...

...och lite annat tyg. Tänkte bland annat se om jag kan sy mig några cupcakes. Tupptyget kunde jag bara inte motstå. Tror det ska bli en löpare till köket och lite får nog spännas upp till en tavla.

Man blir hungrig av att springa i affärer så under tiden Åsa och jag fixade potatisen...

...ställde sig grillmästaren Håkan vid grillen

Kan säga att det var verkligen gott med mat. Potatis i ugn har man ju gjort förr men att blanda i broccoli och champinjoner var nytt för mig.
Sara hade lekt Indian hela dagen och var ganska flamsig...



Isak verkar vara en riktig uppfinnare och jag undrar vad han gjorde här?

Tungan är rätt i mun i alla fall så han koncenterar sig ordentligt

Katten Lakrits såg man inte mycket av. Hade tänkt jag skulle lyckas få några fina bilder men icke, detta var den enda vettiga

Efter goda drinkar, god mat och en massa god choklad stupade man i säng. Sov så skönt så jag funderade på om jag kunde sno med mig sängen hem.

Onsdagen var tänkt att åka till Borås Djurpark men efter en titt ut så insåg vi att vädret inte var det bästa.

Åsa och jag tog en sväng till Borås i alla fall. Jag hade ju önskemål om att besöka Magnolias butik. Inne i Borås hade det nog hällregnat för det var dynganes surt med stora vattenpölar. Vi åkte i alla fall förbi djurparken men kön var lång och det fanns absolut inga parkeringar i närheten så det var meningslöst att bara tänka på att gå in där. I stället letade vi upp Magnoliabutiken och jag fick shoppa en massa fina stämplar. Man blir ju helt salig när man kommer in där och kan plocka i alla stämplar som finns! Stackars Åsa som fick stå ut med detta affärsbesök. Det tog inte direkt bara 10 min att kika runt där...
Ett litet gäng fick följa med mig hem tillsammans med några papper.

Visste inte att Magnolia har egendesignade papper så det var jag bara tvungen att köpa på mig några :)


TACK för en mycket trevlig vistelse hos er, Familjen Evaldsson!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0