Vilken underbar start på året!

När jag vaknade upp på nyårsdagen så blev jag bländad när jag tittade ut. Hur kunde det komma sig? Det tog ett tag innan man fattade att det var SOLEN som sken!!! Tänka sig, 5 minus, helt vindstilla och så en sol som skiner! Helt underbart väder. Vad mer kan man begära i början av januari? Växjö är ju inte direkt känt för att vara solens Mekka så man kom allt lite i chock!

För ett tag sedan fick jag nys om ett nytt ställe som man kanske kan gå med hundarna på så när nu solen sken, vad kunde vara bättre än att bege sig ut och rekognocera? Kanske kunde det vara ett lämpligt ställe att gå med hundarna på? Hade ingen aning om hur lång den här rundan var så vovvarna fick snällt stanna hemma. Sune har ju lite ont i sina leder och jag vill inte överanstränga honom om jag inte måste. Fick stället med mig min kära mamma och så begav vi oss.

Målet var Svenshallar på Helgö, en liten bit utanför Växjö.



Som sagt solen sken och vädret var helt underbart! På andra sidan viken ligger det en gammal gård. Tänk om man hade bott där. Kan bara tänka mig hur fint det är på sommaren, precis nere vid sjön!



Skogen visade lite spår efter stormen Gudrun för 4 år sedan!



Någon hade gjort en lite bänk som man kunde vila på om man var trött.



Och det var precis vad någon hade gjort såg vi när vi gick förbi.



Mamma står och njuter av solen som faktiskt värmde för första gången på länge.



En del träd är mer konstiga än andra. Det här ska vara rätt håll på bilden men visst ser det konstigt ut



Lite gnistrande is var jag tvungen att ta kort på också. Jag är ju som jag tidigare skrivit helt fascinerad av att is kan frysa på gräs på det här sättet. Att det kan blir isdroppar förstår jag men hur sjutton hinner det allra första lagret vätska frysa innan det rinner av?



En något vindpinad krona på en tall. Längst ut på Svenshallar var det den här stod och här blåste det faktiskt ganska kallt.



Snart dags för solbad?



En ö i närheten



På väg tillbaka till bilen gick vi förbi de här resterna efter stormen Gudrun. Det är 4 år sedan, så när som på en vecka, och stammarna som sticker upp i bakgrunden på bilden är ca 3-4 meter höga. Det är ofattbart vilka krafter denna storm hade och det dröjer säkert många år till innan spåren är igensopade efter den.



Allt som allt får man nog säga att det här skulle vara en lagom runda för Sune att gå. Det tog ca 40 min inkl fototid och det var inte så besvärlig terräng heller.

I morgon ska jag skriva lite om hur det såg ut när jag skulle ta foto till julkorten!


Ha en riktigt god fortsättning på det nya året!

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Ullis

Åh vilken härlig runda du hittat till dig och hundarna (och mamma förstås!) Fina foton också såklart. Nu ska jag sova, har jobbat i natt.

Kram, Ullis

2009-01-04 @ 07:28:35
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com
Postat av: Pernilla Engstrand

Oh...jag är i chock""

Tänkte nästan sluta att gå in i din blogg, det uppdateras ju aldrig, men kors i taket, nu så. ;)

Jättefina bilder från dagen.

Kramar ifrån Lidhult.

2009-01-04 @ 11:59:56
URL: http://www.beardieboys.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0