Oj Oj Oj!

Kan knappt fatta det men vi har haft fint väder idag igen! Synd bara att man varit tvungen att sitta inne och jobba. Hade mycket hellre tagit en tur till skogen med hundarna.


Jag brukar ha några domherrar som hälsar på i mitt fågelhus. Har förstått att dessa fåglar inte är så vanligt förekommande så jag är extra glad åt den lilla flocken. I förrgår blev den här lilla krabaten fotograferad genom vardagsrumsfönstret innan jag åkte till jobbet. Rackans vad kallt det var då. Tycker han ser lite morgontrött ut eller frös han kanske. Ca - 15 grader är väl i kallaste laget. Fast hellre så kallt än runt nollan för då går det verkligen in i både ben och märg.


I slutet av förra året var jag ju väldigt dålig på att uppdatera bloggen så det kommer nog bli lite inlägg här framöver med vad jag gjorde då. Fick tex beställning på ett 50-års kort till min kusin Anders av min fabror och hans fru. Så här blev det.


Letade lite i mammas och pappas gamla fotoalbum och kopierade en bild där på Anders när han var liten. Denna bild fick pryda framsidan. Lite kul tycker jag då det ser ut som om det skulle kunna varit stämplat. Var lite orolig att kortet inte skulle uppskattas för de beställde ett kort med vatten och tex en båt på... Hmm, det blev inte i närheten men som tur var så blev detta ännu mer uppskattat! För att inte kortet ska öppna sig hela tiden fäste jag överlappningen med en liten bit kardborreband. Använde även en biljett som jag fått av Susannesj på insidan. Tack så mycket för den!



Samma kväll skulle även mamma hämta ett 80-års kort till min mosters man. Var lite väl snabb att fotografera. Hade inte hunnit sätta dit ordet År. Detta finns med på det färdiga kortet med när jag upptäckte missen hann jag inte fotografera det igen. Även grattisetiketten kommer från Susannesj. Hon är verkligen snäll som delar med sig av det hon gör.


Grattisblomman, staketet och gubben sitter på 3d kuddar vilket inte syns på bilden. Har haft lite svårt att komma på vad jag skulle använda det mönstrade pappret till men tycker det passade perfekt till detta kort som är i ett lite udda format. Annars tycker jag det är svårt att göra maskulina kort. Man har ju väldigt mycket som är gulligulligt men maskulina stämplar tex är det värre med.

I December har jag även lyckats med den stora bedriften att leverera 2 st halsband till min kollega Vera vars Tibetanska terrier Ozzy behövde tuffas till lite. 2 st julklappar skulle det bli. (Jag vet Pernilla, du har väntat väääääldigt länge men den som väntar på något gott... Rätt som det är så dyker det kanske upp ett brev helt oväntat i lådan där hemma hos dig)

Är väldigt nöjd med dem och vad jag hört så blev vovven skittuff i dem.



Nähä, nu måste jag springa ut med hundarna en vända innan det är dags att sova. Kunde inte somna i natt för jag har naturligtvis vänt på dygnet när man varit ledig så många dagar, så i natt hoppas jag verkligen att jag somnar före midnatt...

Natti Natti

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Ullis

Älskar kortet på den gamle farbrorn, så fiiiint! Vad jag tycker om halsbanden, speciellt det vänstra behöver jag väl knappast säga ;)

Hoppas du lyckades med bedriften att komma i säng före midnatt, hopplöst när man vänder dygnet... Nu är det min tur att sova en stund till, ska jobba i natt med. Har bara varit uppe och rastat av hundarna en snabbis ute på åkern så nu kan jag sova med gott samvete igen.



Kramizar från Ullis o CO

2009-01-08 @ 14:19:06
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Fina korten blev som du gjort.

Jag blir nog tvungen att beställa en ny mason, hittar den inte vart än jag letar, blir tokig snart.



// Kram Lidhultarna.

2009-01-11 @ 15:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0