Vilken helg!

I helgen var jag i Ronneby på hundutställning. SKK hade sin på lördagen och då passade vår specialklubb på att ha en special på söndagen. Varmt som 17 skulle man kunna sammanfatta dagarna med men det hände lite annat kul också.
Jag själv levererade lite beställda halsband. Först ut var Mia på kennel Goonies som hade beställt ett sött halsband till Happy
Pernilla fick sitt till Rebus
och Gertie fick halsbandet Althea på kennel Caramac skulle ha.

Det var det. Sydde lite fler halsband i förra veckan och dessa kommer finnas på min halsbandssida www.woff.se Vill ni beställa ett halsband går det också bra. Kostar 125 kr + porto 12 kr. Beställer du 2 st bjuder jag på frakten.

Nu till lite viktigare uppdatering...
Jag var som sagt på hundutställning. Får börja med att gratulera Pernilla till fina Rebus som fick ck i lördags :)
För dagen slagen av

Träffade även min goda vän Ullis med sin snygge Putte
Hoppas inte hon blir arg på mig nu när jag sätter ut denna bild på henne ;)

För dem gick det inte jättebra. Putte fick bara en slät etta :thumbdown:
(helt obegripligt enligt mig men jag är ju lite partisk kanske... )

Någon mer som också var på plats i lördags var Sissi med åtminstone 1 av hennes engelska settrar


Nu till söndagen som man nog får säga gick åt det lite mer oväntade hållet.
Först ut Rebus som vann juniorklassen med ck :thumbup:

I unghundsklassen blev det inte lika oväntat Johan som vann med Jum-Jum

I en stor öppen klass slog Ullis till med Putte! :thumbup:

Championklassen vanns av Marie med Nemo, inte heller så ovanligt

Hur skulle det nu gå i Bästa Hane då?
Jo så här!









GRATTIS till er alla men framför allt till Ullis och Pernilla! :-d

Att Putte skulle få tävla om BIR & BIM mot hans flickvän Mimosa var ju helt osannoligt men ibland är ju osannolikheten sannolikt och det gick faktiskt så att Mimosa blev, just det, Bästa Tik! :-d

Dagen slutade med att Putte blev Bäst I Rasen. 
Hipp Hipp Hurra :thumbup:

Stort GRATTIS till Marie som inte bara fick med sig Bästa Tik hem utan även
2:a bästa tik och tikcertet med Fröet...

...samt Bästa uppfödargrupp och även bästa avelsklass med Jansson!
Vilken dag Marie! :-)


Tänk vilken rolig dag det blev!

Stort Grattis till Pernilla  vars unge Rebus visade framtassarna ordentligt och slog till med att stå 2:a på certet! Nu får de stora grabbarna passa sig i framtiden och vi kan ju lista ut att Liz är mäkta stolt hon också. Grattis också till Liz som lyckades få två av sina uppfödningar placerade i Bästa Hane!

Till sist ett JÄTTEGRATTIS till Ullis vars Putte blev BIR på en special på hemmaplan!
Nu håller vi tummarna för Sofiero...

Tack alla för en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så mycket för gratulationerna, det blev en helt osanolik dag :thumbup:

Du...det var ett väldigt tjusigt halsband till Caramac, skulle man kanske kunna få beställa ett :-P ?

2009-08-13 @ 18:54:31
Postat av: Ullis

Ja vilken lyckad dag det blev för Pernilla och mig, underbart!Tack för ditt moraliska stöd under helgen, du är toppen :thumbup: Kul att få se så många nya bilder från helgen - och du, jag förlåter dig;-)!



Många kramar från Ullis, Don Juan och farsan Percy

2009-08-14 @ 15:01:50
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com
Postat av: Sara

Vilka kanon bilder från förre helgen, kanske inte så svårt när det är sån kvalité på hundarna :-)

Underbart med en domare som dömer efter sitt tycke och inte efter vem som håller i kopplet Me Like :thumbup:

2009-08-16 @ 09:04:52
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Mia

Tack o bock för Happys halsband!

Kul att se alla dina fina bilder från helgen också.

2009-08-16 @ 21:41:50
Postat av: Sissi

Ser man på, Blackie o jag har hamnat i fint sällskap :-d Att du inte hojtade hej Anna? :-P Fast det räddade mej väl från ännu fler halsbands inköp... ;-)

2009-08-18 @ 09:45:55
URL: http://www.gentlemenbynature.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0