Sunes vårbad

Sune har längtat hela vintern efter att få bada och i söndags kväll kunde han inte hålla sig längre. Trots mattes bannor om att han minsann inte skulle få någon kvällsmat om han inte höll sig ovanför vattenlinjen så slutade det med att han med mycket målmedvetna steg gick ner i vattnet...



Det var inget långvarit första dopp utan han kom upp ganska kvickt igen. Tyvärr var det helt hopplöst att försöka hindra honom från att gå i igen.

Vårkänslor har han gott om verkar det som för idag var han tvungen att skrubba sig torr i den största vassruggen som fanns på land. Man brukar bli ren av att bada men Sune blev nog bara dammigare och smutsigare skulle jag tro men mådde gott, det gjorde han i alla fall. Vårbadet kan nog i Sunes ögon/öron jämföras med Ronja Rövardotters vårskrik!

Det var faktiskt en ganska fin kväll för att göra vårbadspremiär

Efter lite rejsande så hittade Sune en pinne och bjöd in till lek....

men Cajsa... hon ville hellre rulla sig i de torra löven. Snygg blev hon, fast här har de flesta redan lossnat. Till skillnad från Sune så är Cajsa väldigt ointresserad när det gäller vårbad, tack och lov för det.

Det började bli mörkt och solnedgången var underbar



Vilka färger det trots allt finns i naturen!


Ett par dagar till att jobba sedan får man vara ledig i hela 4 dar! Det kan ju jämföras med minisemester vilket aldrig känns fel enligt mig.

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Carola/ Pysslan

Hej. Vet inte om du nattugglar. Vi får väl se om jag kommer igång med bloggandet. Vilka tjusiga bilder. Nu har jag läst dina tidigare inlägg med bland annat KOSTA- äventyret. Vi ses imorgon.

2009-04-07 @ 23:00:52
URL: http://pysselkul.blogspot.com
Postat av: Pernilla & beardispojkarna

Vilka fina bilder :)

Men det där kallar inte jag att bada, snarare lite kärringdopp;)

Då ska du se när Lidhultshuliganerna badar.....;)

Fast man får väl tänka på att Sune är gammal nu :)

2009-04-07 @ 23:06:15
URL: http://www.beardieboys.com
Postat av: Eva, Lakrits & Dumle

Åh vilka härliga bilder. Jag brukar titta in här och kolla in dina fina foton (men jag är ruskigt dålig på att lämna några avtryck). Jag längtar också efter några lediga dagar - det sägs att det ska bli fint väder, så det blir att vara ute i friska luften så mycket som möjligt.

Ha en härlig påsk!

2009-04-08 @ 23:11:18
URL: http://www.marzeminos.com
Postat av: Ullis

Han är allt bra söt tokiga Sune :) Älskar sista bilden på bryggan - du är duktig du!



Hör av mig med rapport snart.

Kram och god natt, Ullis

2009-04-10 @ 00:57:18
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com
Postat av: Tina

Jättefina bilder på vovvarna! Och vilken mysig solnedgång:)

2009-04-10 @ 22:12:51
URL: http://beardedstars.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0