Ännu en vecka har gått! (undra vart?)

Som vanligt fattar jag nada. Vart tar tiden vägen åt? Redan en vecka sedan vi ställde om klockorna! Denna sommartid ställer till det en hel del för mig. Jag börjar oftast jobba vid klockan 7 och stiger då upp ca 5:45. Efter vi ställde om klockorna innebär detta att min kropp tror jag stiger upp mitt i natten, Klockan 4:45 (enligt normaltid) är inte normalt och sedan får alla säga vad 17 de vill om att det är så skönt att det är ljust lite längre. Jo visst är det så MEN, det blir också mörkare på morgonen...

Den här veckan kom våren får vi nog säga. Underbart väder och ÄNTLIGEN behöver man inte knöla på sig vinterjackan längre.
I slutet av veckan tog jag en vända till sjön utan hundarna faktiskt. Det är ganska mycket folk som promenerar på det här stället och eftersom jag hade tänkt att fotografera lite så är det enklare att åka utan hundarna. Först gick jag genom ett koloniområde. Det fejades för fullt i en del trädgårdar. Hittade en förtorkad alpclematis och den var så vacker med sina torra blommor. Vilka konstverk det finns i naturen!

En gammal övergiven pinnastol hade sin plats utanför en trädgård. Ser mest ut som om fåglarna använt den som sittpinne.

Kanske är det fågelparet som bor här som använt den.

Som sagt, det finns myckt som är fint i naturen.


Under promenaden stötte jag på ett kärlekspar. Killen han kämpade för att imponera på sin tjej...



...medans hon i början såg mest förlägen ut...

Efter en hel del putsande av den vackra fjäderdräkten så verkar tjejen dock tycka killen vara rätt så ok...






Och det är klart, vem kan stå emot en sådan här snygging?



Det var helt otroligt vad fjädrarna gnistrade i solen.

Igår följde jag med mamma och pappa på en utflykt till Kosta glasbruk.

De skulle köpa present till min fabrors fru som fyller 80 nu i påsk. Själv passade jag på att köpa mig en pokal.  Pegasus heter den. Hittade en bild på nätet som jag har lånat. Tyvärr syns det inte så mycket mer än Pegasus men det är en sol och lite blommor målade på den också.

Självklart är man tvungen att fika lite när man är på utflykt. Rastplatsen har vunnit Motormännens pris för vackraste rastplats och en dag som denna kan man förstå varför.






En dag som denna var man ju bara tvungen att ta med hundarna och åka en vända till skogen också.

Det är verkligen torrt ute

Det enda gröna man ser här runt omkring är möjligtvis granris och mossa

Vår väg var tyvärr översvämmad

så vi fick kämpa oss genom snåret i skogen i stället.

Så här nöjd kan man vara när man kommer hem. Tror Sune har fått vårkänslor för det brukar alltid vara Cajsa som ligger och gnor sig på rygg annars.


Sist är jag bara tvungen att visa lite blåsippor jag hittade ute. Underbara eller hur!


Säger som Pernilla brukar säga, Ni får ursäkta att det blev så många bilder men det är ju så svårt att välja vilja man vill ha med.


Kram på er!
Anna

Kommentarer
Postat av: Ullis

Oj då, här var det påskpyntat och fint:)! Fina foton som vanligt när du står bakom kameran. Hoppas du kan följa med när Malinda's ska ha valpträff i mitten av april hos Sissi.

Kram kram,

Ullis och pojkarna i Tubbarp

2009-04-06 @ 13:35:10
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com
Postat av: Stina

underbara bilder Anna!

2009-04-06 @ 18:31:21
URL: http://www.aijko.se
Postat av: Tina

Jättefina bilder!! Jag blir lite sugen att fota naturen lite nu när det är så bra väder men idag blir det att traska till jobb:(

2009-04-07 @ 10:07:04
URL: http://beardedstars.se
Postat av: Pernilla & beardispojkarna

Oj, här var det påskigt fint :)

Jättefina kort, och ni ser ut att ha haft en mysig tripp till Kosta :)

2009-04-07 @ 10:54:21
URL: http://www.beardieboys.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0