Trojansk häst och lite annat virussnack!

Ve och fasa! I natt hittade mitt antivirusprogram virus på min dator!
En Trojansk häst av värsta sorten (det är det jag alltid har sagt, hästar är inte att leka med) Hästar är ju ganska stora djur och mitt Antivirusprogram tyckte att den var för stor för att stoppa i karantän och för stor för att hantera över huvud taget.

Panik bröt ut här hemma och jag slet mitt hår.



Tänkte att jag var tvungen att säkerhetskopiera mina sista filer som jag fixat under dagen men icke sa Nicke, Det gick inte! Det gick inte att kopiera filer, det gick inte att hämta programmet som windows tyckte jag skulle hämta via internet explorer. Explorern fanns inte kvar på datorn. Inte heller fanns ngn ikon för hårddisken så ni kan förstå min panik.
Hur skulle jag göra för att lyckas bli av med eländet?
Skulle jag bli tvungen att spränga datorn???




Till slut kom jag på att jag kunde prova med att återställa datorn ett par dagar bakåt i tiden och peppar peppar. Det verkar ha fungerat. Håll tummarna för mig och min dator.

Alltså, ska man verkligen behöva drabbas av virus när man har bra antivirusprogram? Nu hör det till saken att jag hämtade lite saker på nätet i veckan och det var där jag fick med hästen antagligen.
Hädanefter får man väl köra både med hängslen & livrem för att vara på den säkra sidan.



Ni som inte drabbats av virus på era datorer ngn gång ska verkligen vara glada. De smyger sig verkligen på en.



Här har vi några andra virus som jag precis hittat på nätet:

Monica Lewinsky-viruset . . . Suger ut allt minne ur din dator.
Titanic-viruset . . . Får hela din dator att gå under.
Disney-viruset . . . Hela din dator får Fnatte och det går inte att Tjatte längre.
Mike Tyson-viruset . . . Lägger av efter ett "byte".
Prozac-viruset . . . Rör till ditt RAM, men din processor bryr sig inte.
Lorena Bobbit-viruset . . . Förvandlar din hårddisk till en 3 1/2-tumsfloppy.
Woody Allen-viruset . . . Kortsluter moderkortet och sätter på ett dotterkort istället.
Oprah Winfrey-viruset . . . Din 200 MB hårddisk krymper plötsligt till 80 MB, och expanderar sedan långsamt till 300 MB.
Telia-viruset . . . Talar hela tiden om för dig vilken bra service du får.
Tele2-viruset . . . Talar hela tiden om för dig att du betalar för mycket för Telia-viruset.
Norskt virus. . . DEAR RECEIVER, You have just received a Norwegian virus. Since we are not so technologically advanced in Norway, this is a MANUAL virus. Please delete all the files on your hard disk yourself and send this mail to everyone you know. Thank you very much for helping me. Ole Hacker


Kram 
Anna, the Trojan horse butcher!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hejsan

Jag har samma problem. Vi vet inte vad det är. Men vi tror att det är virus vi fått från en kompis.:thumbdown:

Jag ska berätta för Sambon när han kommer hem att han skulle ha haft kondom.:-)

Roliga bilder.



Kraam Gugge:-)

2010-02-11 @ 18:27:37
URL: http://guggestankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0