Dagen alla pratar om


Jaha, så var det då dags för dagen alla pratar om. Är den så himla speciell? Kommer allt kännas annorlunda i morgon när man vaknar upp?
Ja, det lär man väl märka i morgon. Kommer man drabbas av någon kris? Tror knappast det, möjligtvis en prestationskris. Cajsa är som vanligt oborstad, det skulle behövas röjas upp i garderober, klädkammare och alla andra skrymslen och vrån här hemma och så skulle jag själv behöva ta tag i mitt liv, men kommer det vara annorlunda bara för att man har fyllt 32 år och 96 månader? Tror knappast det!




Började dagen med att ta mina två gamlingar till sjön. Sune älskar att bada och Cajsa kanske skulle kunna tänka sig att svalka sig idag när det är strålande solsken. Själv tänkte jag att man kunde få sitta och koppla av en liten stund när 12-åringarna roade sig själva.

Den gamla ängsmarken är verkligen underbar. Så vacker med sin växtlighet (hmm eller ska man säga dödlighet???)

Cajsa har kollat in den gamla eken. Den hade några hundra år på nacken innan den hamnade i denna ställning

Visst hade jag rätt i tom Cajsa tog sig ett dopp. Det blev ett riktigt kärringdopp för hon doppade sig ungefär till maghöjd vilket i och för sig är ungefär hela höjden på hennes ben högre än vad hon brukar. Hon tassar nämligen nästan alltid bara i vattenbrynet. Har tom bildbevis även om det inte är en vacker syn så är det ändock en bild på Cajsa i vattnet när hon doppar magen :)

Tror Cajsa var ganska nöjd efter sitt dopp. Föhoppningsvis håller hon sig sval några timmar i värmen idag.

Sune tog några bad på väg till stället vi skulle stanna en stund på...



...men när vi väl var framme där så passade det inte att bada längre. Nope, det var bara det underbart saftiga gräset som hägrade.

Han åt och åt och så åt han lite till gräs på den härliga gamla ängsmarken. Det var väl något alldeles extra saftigt för han brukar inte äta gräs speciellt ofta, eller så var han väl bara helt utsvulten.

Som vanligt så rullade Cajsa sig.

Alltså, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt denna hund?
Jag måste komma ihåg att lägga en gammal borste i bilen så man slipper få med det värsta hem. Trodde inte det kunde fastna så mycket gamla torra löv och ekblommor i pälsen nu när gräset blivit så långt.

Nähä, nu ska jag fixa tårtan tills i eftermiddag. En ny sort som jag inte gjort förr. Receptet hittade jag här. Får väl se om den blir lika god som det låter som.


Hoppas ni får en riktigt trevlig dag och ni som ska till Borås i morgon önskar jag Lycka till!







Kommentarer
Postat av: Liz

Grattis:-d

Välkommen i gänget;-)men vi kvinnor är ju som årgångs vin vi blir bara bättre med åren:thumbup:

Hoppas du får en riktigt bra dag/Kram Liz

2009-06-26 @ 13:36:48
URL: http://www.beardmarkeds.com
Postat av: Pernilla

Det är ju nackdelen med att fylla år efter dig, hämden brukar vara ljuv :bigeyes:

Ha en underbar dag, och grattis på födelsedagen igen :-d

Kramar .........:thumbup:

2009-06-26 @ 13:45:28
URL: http://www.beardieboys.com
Postat av: Ullis

Nej du har rätt, det är inte så speciellt att fylla 40 - men DU är speciell :love:! Hoppas du får en fortsatt bra dag - den verkar ha börjat bra med er fina badrunda! Cajsa är ju för söt som älskar att förvandla sig till en skräphög:-d!



Tveksam till om jag åker till Borås, är inte ett dugg hågad på det:-s Putte blir nog inte ledsen för det:thumbup:



Många kramar från Ullis

2009-06-26 @ 17:25:35
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com
Postat av: Anette & tjejerna

Grattis på födelsedagen:-d!!!

Nu är du på samma årtionde :-) som mig :thumbup:.

Ha en skön dag och kväll och njut :-);-)!!

Ps.. tårtan såg väldigt god ut!!

2009-06-26 @ 17:47:39
URL: http://www.toppens.se
Postat av: Tiina

-d:-d GRATTIS och välkommen i gänget! :thumbup: Hoppas du har haft en riktigt bra födelsedag och att tårtan smakade gott./Kram Tiina

2009-06-26 @ 23:17:45
Postat av: Sara

Hoppas du hade en bra födelsedag 40 är ingen ålder mer än halva livet kvar :rolleyes:

2009-06-27 @ 22:06:19
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Christina Andersson

GRATTIS på den stora dagen :-d Vilken fin tårta!:thumbup:

2009-06-27 @ 22:09:51
URL: http://www.alvskogens.com
Postat av: Anonym

Jag gör ett sista försök, din blogg vill inte riktigt som jag vill:-)



GRATTIS!!!!

2009-06-30 @ 22:54:32
Postat av: Tina

Och när det äntligen går så kom inte namnet med:-)

2009-06-30 @ 22:55:31
URL: http://beardedstars.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0