Sammanfattning av helgen

Först vill jag passa på att TACKA alla snälla människor som hälsat mig Välkommen till "klubben". Förstår inte vad de menar... Jag har ju bara fyllt år... 32 år och 96 månader? Det som känns skönt är ju att alla som hälsat mig välkommen till klubben faktiskt är äldre än vad jag är *fniss* :)

Tänkte göra en liten sammanfattning av helgen. Tack för de fina presenterna jag fick. Det är väl alltid någon som är avundsjuk på den senaste engelska championboken tex :)

Ett blomsterbud kom med en kvast med jättefina blommor.
Se själva!
Jag trodde det var min gamla bästis Åsa och hennes man Håkan som skickat dem eftersom de bor i Kinna men det visade sig vara allas vår "blomsterflicka"  Pernilla som var boven i dramat. Till er som inte vet så är Pernilla inte känd för att vara "blommornas bästa vän" så jag blev fasen så snopen och ännu mer snopen blev jag när Åsa och Håkan dök upp här hemma sent i fredags kväll :) De hade kört ända från Kinna och det var verkligen kul att ni kom oanmälda!
Självklart åt vi tårta i stora lass. Tycker faktiskt att min tårta blev ganska lik Leilas och jag kan skarpt rekommendera receptet med länk i mitt förra inlägg.


I lördags eftermiddag/kväll rastade jag mamma och pappa lite.
Vi tog en tur med bilen ner till Blekingekusten och där besökte vi diverse öar såsom Möcklö, Senoren, Sturkö & Tjurkö.
Vår svenska natur är verkligen vacker och det är synd att man så lätt blir hemmablind.

Lite fika måste man ha när man är på tur. Mamsen och Papsen var på strålande humör :)

Här skulle jag gärna bo

Skärgårdsidyll

Älskar färgkombinationen av det friska gröna mot det svalkande blå vattnet



Vi stannade på ett ställe där de hade lite trädgårdsodlingar och jag som är tokig i blommor kunde naturligtvis inte låta bli att fotografera några av dem.
Blommande fläder

Ros av något slag

Parkros

Jätteprästkragar

Clematis

Undra varför ägaren av blomsterhandeln inte gett bort dessa blommor istället för att behöva slänga dem mitt ute på fältet?


Söndagen började jag och hundarna med att åka till sjön. Det var stekande solsken redan på morgonen och blåsten som vi haft i flera dagar var verkligen som bortblåst. Sune var dagens linslus och som vanligt trivdes han som fisken i vatten.

Till och med älskade Cajsa tog sig ett morgondopp och gick naturligtvis raka vägen upp på sandstranden och just det... RULLADE SIG! Lockade i henne i vattnet igen och konstigt nog stod hon still när jag skyfflade vatten över henne med mina skålade händer

Jag tycker denna bilden på Sune blev fin trots att den är felexponerad

Inte heller så tokig tycker jag

Som sagt, Sune var dagens linslus...

...men även Cajsa kom med på ett hörn

Helgen får avslutas med en huvudbild på min älskade Sune

Resten av dagen gjorde jag absolut inte något vettigt alls. Hade nog mest ångest över att det skulle vara arbetsdag på måndagen efter.

Nu är det dags för nattarundan.

Natti natti


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jättefina kort som vanligt, och ja, sverige är fantastiskt.

Kul att skicka blommor till någon som uppskattar det :thumbup:



// Hälsningar från hon som ännu inte är med i 40+ klubben :-P

2009-07-02 @ 10:58:00
URL: http://www.beardieboys.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0