Malinda's Elvira Madigan "Bettan"


Tänk vad tiden går! Idag är det på dagen 17 år sedan min "gamla Bettan" föddes. Det var en dag med snöstorm och strömavbrott hos Gustafssons på Kennel Malinda och jag glömmer aldrig när Stig ringde och berättade att det blivit valpar. 2 hanar och 4 tikar så det fanns att välja mellan. Bettan var tingad redan året innan men eftersom Jess gick tom fick jag vänta ett helt år på min älskade vovva i kombinationen jag så gärna ville ha en tik efter.

Har tyvärr inga bra bilder på hennes föräldrar men bilden nedan på hennes pappa Mooses visar i alla fall typen jag så mycket tycker om


Med Bettan upptäckte jag utställningar och som veteran tog hon 2 cert. Domarens kommentar när hon fick sitt första var: -Men, var har hon varit hela tiden?  Cert nr två kom på en special i Bjursås. 47 tikar var där så gissa om jag var chockad! Bettan stod som nr 2 i Bästa Tik. Detta var en mycket speciell Bästa Tikklass eftersom domaren, Caroline Nicholson (Shilstone), placerade 5 veterantikar i Bästa Tikklass. Undra om det någonsin hänt fler gånger?


Bettan 5 år

23 april 1997 födde Bettan 10 valpar. 9 st överlevde och 2 av dem har jag här hemma. Mig veterligen så är det 6 st kvar i livet av dessa nu. Cajsa, Sune och deras syskon fyller 12 år snart och jag är glad för varje dag som de finns kvar.


Mörka fina ögon som man kunde drunkna i


Bettans underbara milda uttryck!

Tyvärr blev Bettan inte så gammal, bara lite drygt 9 år. Hon somnade in i juni 2001 i något veterinären först trodde var kennelhosta men som senare visade sig vara lungödem.

Så här i slutet på denna lilla text måste jag också passa på att gratulera Percy (Movitz Philosophical Poet) som idag fyller veteran! Född på Bettans födelsedag samma år som hon dog. Det har gått 8 år och jag kan inte fatta att det är så länge sedan.


Ta hand om era hundar och gossa ordentligt med dem!
Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Pernilla & beardispojkarna

Jag fick tyvärr aldrig träffa Bettan, men det hindrar ju inte att jag vet att hon var en mycket speciell hund för dig.

Och hon får en grattishälsning skickad till sig där hon befinner sig nu.

// Kramiz.

2009-02-08 @ 09:24:21
URL: http://www.beardieboys.com
Postat av: Liz

Jag minns så väl "gamla Bettan" och jag vet att hon var väldigt speciell för dig. Tiden bara rinner iväg.... Har nu lagt ut bild nr 2 i mapp 2 på min blogg, och det visade sig passa bra, att lägga ut en blomma när jag blivit utmanad av Lyckoblomman ,-))) I bland tycker jag själv att jag är väldigt vitsig och kul....

Liz

2009-02-08 @ 12:22:08
URL: http://www.beardmarkeds.com
Postat av: ullis

Tänk att det har gått 8 år Anna, fattar det inte... Hon var allt en vacker hund Bettan och hennes vackra uttryck har hon fört vidare till sina barn! Percy han tackar för grattishälsningen, har inte hunnit uppdatera min blogg än för jag har precis vaknat efter att ha jobbat i natt.

Stor kram till dig på denna speciella dag!

Ullis

2009-02-08 @ 13:24:33
URL: http://malindasdonjuan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0