En dag på Öland

Två inlägg på en och samma dag hör verkligen inte till det vanliga när man är hos mig här på Lyckoblomman men jag måste ju liksom komma i kapp så här kommer inlägg nr två. Dagen det gäller är onsdagen förra veckan. Alltså för 1, 5 vecka sedan! Ni som känner mig vet att jag inte är så snabb alltid eller vad säger du Pernilla?

Öland är verkligen inget ställe som jag brukar åka till men tänkte det skulle vara trevligt med en liten dagsutflykt för vädret skulle vara ok så varför inte till Öland. Lyckades övertala mamma att följa med för vem mer än jag har semester när skolorna redan har börjat? I Smedby, strax innan Kalmar, stannade vi till och satte blommor på min morbrors grav. Detta vackra fält låg precis bredvid kyrkogården.

Häftigt att man kan se axen trots att det är taget på så långt håll.

På Öland var det verkligen varmt. Börjar nästan förstå varför folk åker dit och trängs på somrarna. Det var tom så varmt att man ångrade sig att man inte tagit solstolen med sig. I stället blev det en tur till Borgholms slottsruin. Detta är kanske inte den vanligaste vinkeln man brukar se den i.

Observera mannen som är i mitten av bilden. När man ser honom inser man hur stor denna ruin är.

Vacker utsikt över Sundet hade de från detta hållet också. Den hade man inte tackat nej till.

Det hade varit kul att få se slottet i all sin prakt. Det har säkert varit helt fantastiskt





Som vanligt kan jag inte låta bli blommorna

Oj, här kom visst en bagge med också







Kolla in pistillerna och ståndarna. Helt otroliga!

Det stora fina Alvaret

Denna Ölandstur var helt oplanerad så vi åkte dit bilen styrde kosan och här gick den ner till hamnen i Borgholm.



Ja och så blev det ju en bild på slottsruinen igen.

Efter intagen lunch, pizza för mig och kebab för mamma. Lyxigt värre eller hur... så åkte vi vidare till andra sidan av ön. Närmare bestämt till Kårehamn
Även där breder Alvaret ut sig











På väg hem stannade vi utanför Solliden. Där fanns en stod av Victoria. Inte Kronprinsessan utan Victoria som var drottning 1907-1930.

Vilket jobb det måste varit att hugga ut hennes pärlhalsband. Kanske är det därför hon bara fått tre rader pärlor...

Ganska likt ändå får man nog säga


Ja men vad har vi där igen då? Slottruinen från en något mer vanlig vinkel

Har man varit på Öland så måste man också ta kort på väderkvarnar.


Det får vara allt för denna gång.
Ha det gott allihopa och om 4 månader är det bara några timmar kvar till år 2010!



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hur kom du att tänka på nyår redan nu?:question:

Fina kort från öland, med kunde du inte vänta med att åka dit tills nästa helg? :rolleyes:

2009-08-31 @ 00:07:12
URL: http://www.beardieboys.com
Postat av: Anonym

:thumbup:Härliga bilder från Öland, Alvaret är vackert. Góffi spenderar 2 månader varje vinter i en stor flock med islandshästar just på Alvaret. Vi ses om 14 dagar:-)!



Kram, Ullis

2009-08-31 @ 19:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0