ÄNTLIGEN STINA!!!

Du håller väl i dig STINA? Bloggen är uppdaterad!!!

En blogg är ju till för att uppdateras och det har det varit VÄÄÄÄLDIGT DÅLIGT med här hos mig! Kan man skylla på tidsbrist?

Då kör vi en månadsuppdatering då!

I oktober fyllde min kompis Ullis gamla Ebba 12 år. Självklart skulle det firas med nytt halsband till mitt förtret... Allt gick så snabbt när Ullis var här och hälsade på inför vår bearded collie specialutställning. Vi var ju tvungna att checka läget i ridhuset och det behövde jag moraliskt stöd till. Hästar och ridhus är inte direkt min grej. Mitt i allt fnissandet hade jag lyckats sy ett halsband till Ullis & Ebba i stället för det som Ullis fick kasta i höstas när Ebba rullat sig i... just det... SKIT!

Glömde tom av att ta kort på halsbandet så bilden har jag lånat av Ullis.


Strax innan All Helgona tog jag kort på årets sista ros. Tänk att något kan blomma så vackert i slutet av oktober!



Måste passa på att GRATULERA ägarna till grabbarna grus,  Malinda's Don Juan och Malinda's Dionysos.  I slutet av oktober kom äntligen de efterlängtade röntgenresultaten. Båda godkända med B på höfterna. SKÖNT FÖR ER!

Hade ingen bild på dem tillsammans så jag lånade ännu en bild av Ullis.


Har haft lite beställningar på kort också. Vera på jobbet ville ha ett 60-års kort till en bekant. De skulle fira henne i soligare och varmare land än Sverige så jag tyckte det passade med blommor och fjärilar. Så här blev resultatet.



Ungefär samtidigt var det ju dags att fira Halloween. Pernilla var den enda av mina närmaste kompisar som jag inte skulle träffa så jag skickade ett kort till henne i stället.



Till All Helgona så var Ullis uppe med Putte. Den 1/11 var det kennelklubbsutställning i Växjö. Det gick bra för Putte som till slut fick se sig besegrad i Unghundsklassen av Ruff. Domaren hade uppenbara problem med vilken som skulle stå först av dem men till slut bestämde han sig för att Ruff kom 1:a och Putte 2:a. Båda med CK.
Efter denna långa utställningsdag var det bara för Ullis och mig att åka till Bergunda Ridhus och göra iordning inför morgondagens Beardis special. Vi höll på i några timmar innan vi var klara för att åka hem och sova vilket verkligen behövdes.

Den 2/11 var det smällkallt ute på morgonen. Minus 8 grader hade det bara blivit sådär över en natt. Utställningen flöt på bra och många hundar var spattiga av det svala vädret som verkade behaga dem betydligt mer än deras mattar och hussar. När kvällen var över var det helt underbart att bara åka hem och ta det lugnt innan man fick sova igen.

TACK ULLIS för all hjälp i samband med utställningen!!! Det är alltid kul att träffas. Hoppas det blir snart igen!


För en vecka sedan skulle Stina tävla lydnad med Aijko. Hade lovat henne att hon skulle få sitt beställda halsband innan dess och som vanligt är man alltid ute i sista minut... Så i lördags för en vecka sedan fick Aijko sitt fina fårhalsband.


Tack Stina för lånet av bilden på skönheten.

Och för er som undrar hur det gick på tävlingen för Aijko kan gå in och läsa här i Stinas blogg . Man kan inte kalla det för något turhalsband i alla fall...


Ännu ett kort har hunnit göras. Detta var också en beställning av Vera men denna gången till ett dop. Det syns inte på kortet men det mesta sitter på 3d-kuddar så det blir lite annan effekt i verkligheten än på bild.
Först framsidan


och sedan insidan också.


Nu är det bara 3 födelsedagskort som jag själv behöver i november... Mamma fyller 70 på onsdag, Min första bästa kompis Åsa fyller 40 på fredag och så Ullis som fyller 40 om knappt 2 veckor! Mamma Mia, hur ska jag hinna?

Nu till dagens händelse! Solen sken för en gång skull så jag tänkte passa på att åka med hundarna till skogen. Skulle plocka lite mossa till mina krukor som jag har på väggen vid entrén. Tog med mig kameran så jag skulle kunna föreviga hundarna i skogen. Lagom till jag kom fram till skogen blev det helt mulet så kameran var ingen idé att ta med utan den fick ligga kvar i bilen. Kassen till mossan fick i alla fall följa med och hundarna likaså. Ut i skogen vi gick. Efter att så när som på 5 cm nästan lyckats trampa i världens största hög med rådjurskit så hittade jag bra mossa på en sten i lagom plockhöjd. Helt perfekt. Cajsa rullade sig bara lite i ljungen så hon såg ganska vettig ut efter promenaden. Sune lullade mest omkring och bet sönder en och annan pinne. När vi var som längts från bilen så hände det... Himlen öppnade sig och inte var det regn som ramlade från den utan HAGEL!!! AJAJAJ, det är inte skönt att vara ute i hagelskurar. Blöta blev vi självklart också. Väl tillbaka i bilen så slutade det naturligtvis att hagla och på väg hem så var inte ens vägen blöt så där hade det minsann inte haglat.

Eftersom det inte blev några foton på hundarna idag så letade jag fram ett par bilder på Sune från förra helgen i stället .





Tycker den här kullen var så himla fin också.



Av någon anledning blev det ingen bild på Cajsa så här kommer en gammal favoritbild på henne... Väl maskerad om man säger så...


Nu ska jag gå och baka lite kakor till mamma. Lovade henne hjälpa till med det så nu får man hålla sitt löfte.

Kram på er alla!
Anna

Kommentarer
Postat av: Stina

Ska helt klart använda halsbandet nästa tävling också (om de blir någon mer grrr)Mitt fina fårhalsband passar perfekt till min älsklings-fårskalle! : )

2008-11-17 @ 15:29:35
URL: http://www.aijko.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0