Vart tog solen vägen???

Idag kan man säga är min första semesterdag och det känns helt underbart. Det gjorde det i alla fall tills jag vaknade i morse av att skatorna kraxade utanför mitt sovrumsfönster och till råga på allt så regnade det också! Vilken början...

Inte nog med det... När jag hade hällt upp mina flingor och en näve blåbär jag plockade när jag var ute med hundarna så visade det sig att min mjölk hade gått ut. Det var bara att ta sig till affären och köpa en ny liter innan min skrikande mage fick sin frukost.

I stället för att tillbringa dagen i solstolen och med gräsklipparen som jag hade planerat så har jag i stället suttit framför datorn mest hela dagen. Emellan skurarna så har jag passat på att fotografera mina blommor lite.

Först ut en vacker dahlia







Även vissna blommor kan vara vackra



Höstanemon (tror jag den heter)



Något positivt har det varit med dagen i alla fall.
Jag har kunnat skörda min första tomat idag på busktomaterna jag fick av Pernilla på min födelsedag ! Photobucket
Den var väldigt god och jag ser fram emot alla de andra tomaterna som kommer på dem.



Snart kan jag dessutom skörda mina blåbär. LÄNGTAR...




Nu ska jag ut en vända i skogen med hundarna.
Tills vi hörs igen! Ha det så bra!

Kram

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hoppas den smakade :)

2008-08-03 @ 10:05:32
URL: http://www.beardieboys.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0